Wraz z końcem lata nadchodzą straszliwe upały. Susza powoduje, że w Lesie Smerfów wybucha pożar. Tylko dzięki pomysłowi mądrego Papy Smerfa udaje się uratować wioskę, ale przepadają zgromadzone na zimę zapasy niebieskich skrzatów. Smerfy muszą wyruszyć na daleką wyprawę, by zdobyć pożywienie. To dopiero początek wielu niezwykłych i strasznych przygód, podczas których nasi bohaterowie spotkają tajemniczego Dzikusa, będą musieli zamieszkać w lesie i stoczą walkę z podstępnym Gargamelem!
Smerfy wymyślił belgijski scenarzysta i grafik Pierre Culliford (1928-1992), używający pseudonimu Peyo. Jego komiksy zostały zaadaptowane na potrzeby filmów o przygodach niebieskich skrzatów. Obecnie autorami nowych opowieści o Smerfach są następcy Peyo, w tym jego syn Thierry.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 001214 od dnia:2024-05-13 Wypożyczona, do dnia: 2024-07-12
scenariusz Luc Parthoens i Thierry Culliford, rysunki Ludo Borecki ; kolory Nine Culliford ; Peyo ; [tłumeczenie [>>] z języka francuskiego Maria Mosiewicz].
Podczas jednej z potajemnych wypraw do ludzkiego miasta Smerfy zakochują się w hazardzie. O tej pory ich wioskę opanowuje mania gry w kości i karty, a spokojne dotąd niebieskie skrzaty zaczynają szaleńczo obstawiać zakłady. Nawet nie zauważają, kiedy wpadają w szpony nałogu! Papa Smerf będzie musiał się bardzo natrudzić, aby wyleczyć podopiecznych z tego uzależnienia. A to nie jedyne jego zmartwienie, bo całemu lasowi grozi śmiertelne niebezpieczeństwo ze strony władającego okolicznymi ziemiami hrabiego.
UWAGI:
Na książce pseud. aut. cyklu, nazwa: Pierre Culliford. Tyt. oryg.: Les schtroumpfs joueurs.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Lasy otaczające wioskę Smerfów kryją wiele niebezpieczeństw. Największym zagrożeniem dla skrzatów jest czarownik Gargamel mieszkający w ruinach starego zamku. Marzeniem okrutnego maga jest wyłapanie wszystkich Smerfów i zrobienie z nich pysznej zupy! Ale Smerfy dobrze wiedzą, co im grozi ze strony Gargamela, więc zawsze znajdują sposób, aby go przechytrzyć. Czy to za pomocą szybkiego smerfolotu pilotowanego przez Latającego Smerfa, czy dzięki wsparciu psa z magicznym amuletem, czy używając wybuchowych niespodzianek Zgrywusa. Czasem jednak same Smerfy ściągają na swe głowy kłopoty znacznie większe niż te sprowadzone czarami złego Gargamela...